5 mei - 23 juni 2024
Simon Benson, 'On Both Sides of the River',
solo beletage, potlood tekeningen, opening 5 mei 2024, 15.00-17.00 uur
Simon Benson is zondagmiddag 9 juni 2024 aanwezig
klik aan om de teksten te lezen:
'On Both Sides of the River' - titels van de werken
Ad van Rosmalen, 'All the Same Time, Het vermoeden van Simon Benson'
bij de expositie 'On Both Sides of the River', Mirjam de Winter
20 oktober - 3 december 2023, twee werken van Simon Benson + context: Simon Benson, 'Rain of Rose Street', 2023, potlood op papier, 40 x 30 cm.
Rose Street, in Covent Garden, London. A place of personal significance to me in the days before I left England for good in 1980. The small street is seen through a curtain of rain formed by an abstract, constructed pattern.
The rain seems to begin to form a space around an idea of a figure.
Simon Benson in '33 33', t.g.v. de verjaardag van PHŒBUS•Rotterdam 28 januari 2023:
Simon Benson, On Reflection: Judgement (a reflection of a reflection of a drawing), 2023, pencil / paper, 40 x 30 cm.
Simon Benson, On Reflection: The Painting _ Weeping Woman, 2023, pencil / paper, 40 x 30 cm.
Simon Benson, On Reflection: The Painting _ Judgement, 2021, pencil / paper, 40 x 35 cm.
Zie ook de foto rondleiding over '33 33' - dank aan Jaap Pameyer.
ART Rotterdam februari 2023, PHŒBUS•Rotterdam, 'Main Section':
Simon Benson, A New Geology_Duncansby, 2022, white pencil / acrylic / panel (4 parts), 180 x 245 cm.
Simon Benson en Gam Bodenhausen hebben een werkperiode in TAC Eindhoven, op 10 april 2022 opent de expositie 'After the Flood' - te zien t/m 8 mei 2022, vrijdag t/m zondag 14:00-19:00 uur. Vonderweg 1, Eindhoven
Na de vloedgolf is er stilte,
langzaam worden alle sporen in het landschap weer zichtbaar...
Simon Benson, 'On Reflection' - solo projectruimte, 5 februari t/m 3 april 2022
In 2008-2009 werkte Simon Benson aan complexe tekeningen die variaties zijn op Michelangelo's 'Laatste Oordeel' in de Sixtijnse Kapel en op Jeroen Bosch' 'Tuin der Lusten' o.m. 'No Resting Place_Black Judgement', 2009, potlood op papier, 43.5 x 33.5 cm. - collectie Teylers Museum Haarlem. En aan tekeningen van water.
De complexiteit van de tekeningen is nu verder doorgevoerd, door waterreflecties op deze tekeningen te tekenen. Ook enkele weerspiegelingen in water van gebouwen (Teylers, woonhuizen van auteurs Joyce, Neruda, Borges). En portretten van Borges en Neruda - met tekeningen van vogels.
16 mei - 19 september 2021, deelname 'Kappisten'
'The Result, over tijd t.t.v. corona', 28 augustus t/m 11 oktober 2020 expositie PHŒBUS•Rotterdam, galerieruimte bel-etage
Veel kunstenaars werkten tijdens corona extra geconcentreerd door.
Sommige kunstenaars hebben om redenen nèt dat ene uurtje en een
hoekje van de tafel benut. Anderen thematiseerden de corona-tijd.
met Eva-Maria Schön, Esther Bruggink, Célio Braga, Simon Benson, Barbara Helmer, Michael Toenges, Yvonne van de Griendt, Ken'ichiro Taniguchi, Anne Marie Finné, Bernard Villers, Daniel Dutrieux, Jadranka Njegovan, Mark Cloet, Stefan Gritsch,
Jan Smejkal, Regula Maria Müller, Dominique De Beir
Simon Benson, 8 tekeningen voor 'The Result, over tijd t.t.v. corona', 28 augustus t/m 5 oktober 2020:
'In a Mind of My Own Making', 2020, in potlood/papier, 30x40 (eenmaal 30x42) cm.
1. (Beckett _ In Time). 2. (Beckett _ Mondovi). 3. (de Beauvoir). 4. (Borges).
5. (Borges). 6. (Borges _ Self). 7. (Self). 8. (Borges _ Self)
21 juni t/m 23 augustus 2020, Simon Benson neemt deel aan de zomerexpositie 2020, op uitnodigen van Regula Maria Müller.
Simon Benson, Of How One Thought Becomes Another, Oo.., 2019, mdf / acrylic paint, red. 44.5 x 9.5 x 3.8 cm. unicum.
Simon Benson / PHŒBUS•Rotterdam op de ART Rotterdam 2020: (Van Nelleweg 1, Rotterdam woensdag 5 februari opening, donderdag t/m zondag 11.00-19.00 uur)
NB zie ook: Stefan Gritsch en Amparo Sard.
Op donderdagavond 6 februari is PHŒBUS•Rotterdam geopend: Eendrachtsweg 61, ditmaal tevens Eendrachtsweg 56.
29 november 2019 - 19 januari 2020, opening op 1 december 2019 15.00-17.00 uur,
Simon Benson – Return, Return – tekeningen, objecten.
Simon Benson (tekst, vormgeving), ' UNGIVEN ', 2019, boekuitgave op usb-stick.
'UNGIVEN' is een digitaal boek op usb-stick, een vervolg op 'GIVEN', 2017, waarin alle titels zijn opgenomen, gegeven aan werken die Simon Benson tussen 2017 en 1988 heeft geëxposeerd. ' UNGIVEN ' bevat ongepubliceerde aantekeningen en gedichten, en titels die (nog) niet aan kunstwerken zijn gegeven.
Dit tweede boek is vooral een persoonlijk document. Achter elke titel schuilt een idee, een observatie, een herinnering. Het geheel is geen verhaal over…, maar eerder een beeld van het imaginaire leven van de kunstenaar. Nadat een werk gereed is, wordt meestal een titel gegeven. Wellicht worden er nu, juist omgekeerd, werken bij de titels in 'UNGIVEN' gemaakt.
In beide boeken zijn de teksten geplaatst op een basis van (lege) bladzijden, genomen uit gedigitaliseerde (kunst)boeken.
'GIVEN', ISBN 978-90-75593-20-4. 'UNGIVEN', ISBN : 978-90-75593-22-8. Uitgaven PHŒBUS•Rotterdam.
Simon Benson (tekst, vormgeving), ' GIVEN ', boekuitgave op usb-stick, 69 pp.
In het boek zijn alle titels opgenomen, gegeven aan werken die Simon Benson
tussen 2017 en 1988 heeft geëxposeerd. Op een achtergrond van (lege) pagina's uit
gedigitaliseerde (kunst) boeken. Uitgave PHŒBUS•Rotterdam: ISBN 978-90-75593-20-4.
opening zondag 19 mei 2019, 15.00-17.00 uur – t/m 7 juli, daarna in de zomer op afspraak
Tekstwerken in tuin en projectruimte:
Simon Benson, Célio Braga, Toon van Borm
Simon Benson, wandschildering 'SOGNO LINGUA', projectruimte 2019
Simon Benson 'LABYRINTINE' alle ruimtes van de galerie,
26 oktober t/m 8 december 2017 (op 8 december geopend t/m 22.00 uur)
foto's hierboven van afzonderlijke werken: Peter Cox
Simon Benson, 'G I V E N' - expositie en boekuitgave
26 mei - 11 juni 2017 • opening zondag 28 mei 15.00 tot 17.00 uur
'GIVEN', Simon Benson, auteur, vormgeving; boekuitgave op usb-stick, 69 pp.
In het boek zijn alle titels opgenomen die Simon Benson heeft gegeven aan
werken die tussen 2017 en 1988 zijn geëxposeerd. Op een achtergrond van
(lege) pagina's uit gedigitaliseerde (kunst) boeken. ISBN/EAN: 978-90-75593-20-4.
In de expositie worden prints van de nieuwe uitgave getoond en andere werken
die in verband staan met het onderwerp 'kunstenaarsboeken':
'A Notebook For Molly Bloom', 2015, A5 dummy met uitgezaagde tekst, multiple opl. onbeperkt. Simon Benson: "The final chapter of James Joyce's Ulysses is a 45 page punctuationless monologue by Molly Bloom which starts and finishes with the word YES".
'SEHNSUCHT', 2015, tekstwerk, ingesneden in Amerikaanse vintage pockets by Molly Bloom which starts and finishes with the word YES".
Simon Benson (tekst, vormgeving), ' GIVEN ', boekuitgave op usb-stick, 69 pp.
In het boek zijn alle titels opgenomen, gegeven aan werken die Simon Benson
tussen 2017 en 1988 heeft geëxposeerd. Op een achtergrond van (lege) pagina's uit
gedigitaliseerde (kunst) boeken. Uitgave PHŒBUS•Rotterdam: ISBN 978-90-75593-20-4.
Simon Benson, 'A Notebook For Molly Bloom', 2015, A5 dummy met uitgezaagde tekst, multiple opl. onbeperkt.
Simon Benson, 'SEHNSUCHT', 2015, tekstwerk, ingesneden in Amerikaanse vintage pockets
deelname aan de expositie 'In gedachten, m a s k e r s', 5 maart - 30 april 2016
"...in ignorance of fate's intent" (Metamorphoses, Ovid) galerieruimte beletage 12 januari t/m 28 februari 2016 welkom bij de opening zondag 17 januari van 15.00 tot 18.00 uur
Simon Benson, z.t. [Dryope 3], 2015, grafiet/2 vellen papier, 2 x 1.45 m.
Simon Benson, z.t. [Dryope 4], 2015, grafiet/2 vellen papier, 2 x 1.63 m.
Simon Benson, 'Liebestoll', 2015, grafiet/3 vellen papier, 2.42 x 1.03 m.
Simon Benson, z.t. 2015, grafiet/papier, 1.40 x 1 m.
Simon Benson, 'Horsehead Metamorphosis', 2015, grafiet/2 vellen papier, 2 x 1.63 m.
Simon Benson, z.t. [Dryope 2], 2015, grafiet/papier, 1 x 0.33 m.
Simon Benson is tekenaar, maker van tekstwerken en samensteller van prachtige ensceneringen met tekeningen en tekstwerken, waarin onderwerpen uit de traditie van de tekenkunst, beeldende kunst, literatuur en filosofie te ontdekken zijn. Geïnspireerd door Kafka's 'Die Verwandlung' werden in 2010 twintig jaar oude A4-tekeningen gemetamorfoseerd door ze met kevers te betekenen. In recente grootschalige, samengestelde grafiet tekeningen (waarbij meerdere vellen papier van 1 x 1.40 m. gebruikt kunnen zijn) lijkt het lot niet meer iets dat de tekenaar in eigen hand heeft: in de expositie "...in ignorance of fate's intent" (Metamorphosen, Ovidius) dragen menselijke torso's, soms met het hart op de borst, een hoofd van boomtakken – en daarmee tonen zij het lot dat hen overkwam. Zoals Daphne, die nadat zij door Apollo werd belaagd, haar handen voelde verstijven en tot een laurierboom werd getransformeerd. En zoals Driope, die hetzelfde lot onderging als straf voor het nietsvermoedend plukken van bloemen uit een lotusboom voor haar kind – deze boom nu bleek de eveneens tot boom getransformeerde nimf Lotis te zijn, die Driope op haar beurt hetzelfde lot toebedeelde.
In 1997 schreef Simon Benson het tekstwerk 'Universal Anatomy', dat bestaat uit italiaanse woorden, die als het ware het menselijk lichaam, een boom en een gebouw van boven naar beneden aftasten – van toren en boomkruin naar 'pietra fondamentale'.
De 'cross-references' lijken in de nieuwe tekeningen werkelijk op elkaar in te spelen.
4 januari 2016 t/m 28 februari 2016, opening 8 januari 15.00-17.00 uur
expositie tekeningen, tekstobjecten, boekwerken
Simon Benson toont een installatie in een tijdelijke expositieruimte,
vlak om de hoek bij PHŒBUS•Rotterdam, tegenover de Russische Kerk, Schiedamsesingel 217. 18 oktober t/m 22 november 2015
16-20 september 2015, Amsterdam Drawing:Simon Benson, tekeningen 2015, potlood op papier, 0.45 x 0.35 m.
'25' 25 januari t/m 9 maart 2015
..
Simon Benson, 27 april t/m 14 juni 2014,
getekende portretten van auteurs, landschappelijke tekeningen en tekstwerken
Simon Benson, Unfinished Becket 1, 2, 3, 4, potlood/papier, elk 30 x 40 cm.
Simon Benson, Four Eyed becket and His Double, 2013, potlood/papier, 40 x 30 cm.
Simon Benson, Borges, 2014, potlood/papier, 40 x 30 cm.
Simon Benson, Traumversunken, 2013, potlood/papier, 40 x 30 cm.
Simon Benson, Perec. 2014. potlood / papier. 40 x 30 cm
Simon Benson, Brought To Light 2013, potlood/papier, 35 x 45 cm.
Simon Benson, The Search Goes On (A Word, A Memory) 2014, potlood/papier, 45 x 35 cm.
Simon Benson, The Search Goes On (A Word, A Memory), 2014, potlood/papier, 60 x 140 cm.
RAW Artfair 2014, stand 50
Simon Benson is echt tekenaar... die in zijn recente tekeningen
steeds dieper in de aarde maar ook in zijn gevoel afdaalt.
Wij zien de aarde afgegraven, de huid gestroopt, een gespleten berg;
we zien dagbouw, open steengroeven, bergen die mijnen zijn.
De tekeningen zijn landschappen als metaforen voor het zoeken, het zoeken naar
een stad, mineraal, een kostbare steen, een woord, een herinnering.
Potloodtekeningen op papier in kleine en grote formaten, 45 x 35 cm. tot 1 x 2.80 m.
Vijf tekstwerken in zwarte acrylverf/mdf, opl. 7, Der Traum, Der Tanz, Das Wort, Der Strom, Die Erde
Simon Benson is a draughtsman... who, in his recent drawings, descends deeper into the earth and also into his feelings. We see the earth excavated, its skin removed, the mountain broken apart; open cast mines, quarries, mined mountains. The drawings are landscapes, metaphors for the act of searching, the searching for a city, a mineral vein, a precious stone, a word, a memory.
Pencil drawings on paper in small and large sizes, from 45 x 35 cm to 100 x 280 cm.
Plus five text pieces in dark grey, painted mdf, edition 7:
Der Traum, Das Wort, Der Strom, Die Erde, Der Tanz.
Simon Benson, The Dream Is Long (The Winding Path) 2014, grafiet / papier, 1 x 2.80 m.
Simon Benson, overzicht stand RAW Artfair 2014
Simon Benson, tekstwerken zwarte verf/mdf, 2014, opl. 7:
Der Traum, 2014, 13,5 x 38 cm. • Der Tanz, 2014, 13,5 x 31 cm. • Die Erde, 13.5 x 29 cm. • Das Wort, 13.5 x 33 cm. • Der Strom, 13.5 x 37.5 cm. (klik aan om deze vijf werken te zien)
Het landschap en de Romantische verleiding (groep), Kunstvereniging / Drawing Centre Diepenheim, vanaf 29 maart 2014 t/m 1 juni 2014
1 februari 2014 t/m 16 maart 2014,
PARK, Tilburg, Becoming / Unbecoming, duo: Anita Groener en Simon Benson
Simon Benson, schets voor PARK Tilburg 2014, met de grote serie van ca. 75 tekeningen op gekleurd A4
millimeterpapier, 'Die Verwandlung'. Simon heeft vroege tekeningen hernomen en, geïnspireerd door Kafka, van kevers voorzien en daarmee het eigen werk getransformeerd.
Simon Benson, 'As Far As I Can See',
expositie potloodtekeningen en wandobjecten,
6 september t/m 14 oktober 2012
'In My Mind's Eye', expositie in PHŒBUS•Rotterdam, 20 februari t/m 27 maart - tegelijk met Gilbert van Drunen, 'Rimming the World'; deelname ART Rotterdam 2011, bij PHŒBUS•Rotterdam. 19 februari - 8 mei 2011, Kade Amersfoort, expositie als ode aan Merina Beekman: 'Dazzle the Evil Eye'. Vanaf 24 april 2011: All About Drawing, 100 Nederlandse Kunstenaars, curator Arno Kramer.
Simon Benson: In My Mind's Eye (block)
agenda voorjaar 2011: 'In My Mind's Eye', expositie in PHŒBUS•Rotterdam, 20 februari t/m 27 maart - tegelijk met Gilbert van Drunen, 'Rimming the World'; deelname ART Rotterdam 2011, bij PHŒBUS•Rotterdam. 19 februari - 8 mei 2011, Kade Amersfoort, expositie als ode aan Merina Beekman: 'Dazzle the Evil Eye'. Vanaf 24 april 2011: All About Drawing, 100 Nederlandse Kunstenaars, curator Arno Kramer.
Simon Benson, 'An Image of the World, The Trees of Rome', 2010, potlood / papier, 40 x 40 cm.
Simon Benson, 'An Image of the World, The Trees of Rome', 2010, potlood / papier, 45 x 45 cm.
Simon Benson, 'An Image of the World', Girona, 2010, potlood / papier, 45 x 35 cm.
(expositie "In My Mind's Eye', PHŒBUS•Rotterdam)
Simon Benson, 'An Image of the World, Rootball', 2010, potlood / papier, 45 x 35 cm.
Simon Benson, links 'Je n'ai pas de nom', 2008, rechts 'No Resting Place', 2010, beide tekeningen potlood / papier, 1.40 x 1 m.
Simon Benson, links 'See My Waters Darkening (With Your Words)', 2009, grafiet/papier, 1.40 x 1 m., rechts 'To Stop Time (For A Little While)', 2009-2011, grafiet/papier, met uitgesneden tekst, 1.40 x 1 m.
'Reaction & Reflection', manifestatie Zwolle 2011, curator Wim van der Beek.
Simon Benson maakte voor het fries in de centrale vide van Museum de Fundatie
een tekstwerk, bestaande uit meerdere zinnen, gedachten, die soms direct,
soms meer abstract, refereren aan werken in de collectie van het museum.
klik aan voor meer informatie over 'To Stop Time' in Museum De Fundatie....
klik aan voor meer informatie over Reaction & Reflection....
Simon Benson: collectie Teylers Museum Haarlem [foto's Martijn Zegel, oktober 2010]
'Written Matter', tekstwerken en tekeningen 1990-2010,
VAN ABBEmuseum Eindhoven, 17 februari t/m 24 april 2010.
'In My Own Words In Your Own Words', expositie recente tekeningen en tekstwerken,
27 januari t/m 21 maart 2010.
Simon Benson, Verwandlung, 2009, 43. 5 x 16.5 x 3 cm., unicum
Simon Benson, detail projectenkamer met tekstwerken in gesso/mdf; links "Verwandlung", 2010, tekening, 1 x 1.40 m.
Simon Benson, Unsung Songs, 2009, gesso/mdf, 12. 5 x 27. 55 x 3 cm., opl. 7
Simon Benson, Listening To The Sound Of Your Voice, 2009, 32. 5 x 32. 5 x 3 cm., opl. 3
Simon Benson, Then My Mind Begins To Wander, 2010, 32. 5 x 32. 55 x 3 cm., opl. 3
Simon Benson, All That I Have Ever Known And All That I Will Never Know, 2009, formaat idem, opl. 3
Simon Benson, "Her Ever Watching Eyes", 2010, potlood /grafietstift / papier, 1 x 1.40 m.
Simon Benson, "You Kept Looking At Her", 2010, potlood /grafietstift / papier, 1 x 1.40 m.
Simon Benson, "Nothing Moves Until I Myself Move", 2010, 1, 2 en 3, elk 50 x 40 cm.
Simon Benson, "In The End I Could Not Stay (For Long)", 2010, potlood / papier, 1 x 1.40 m.
Simon Benson, "And (Still) I Can Not Find My Way (Home)", 2010, potlood / papier, 1.40 x 1 m.
Simon Benson, drie tekeningen uit de serie: From: The Psychology Of Water, 2008-2009,
potlood / papier, elk 0.50 x 1.40 m.
Simon Benson, uit de reeks "Die Verwandlung", 1988-2010, tekeningen potlood / papier, A4 / +A4.
Simon Benson, uit de reeks "Die Verwandlung", 1988-2010, tekeningen potlood / papier, A4 / +A4.
Simon Benson, "Verwandlung", 2010, tekening in potlood /grafietstift / papier, 1 x 1.40 m.
drie foto's genomen in de expositie 'Written Matter', in de bibliotheek van het Van Abbemuseum, 17-2 t/m 23-4-2010
solo ART AMSTERDAM 2009: "Metamorphosis_Die Verwandlung"
potloodtekeningen en wandobjecten in gesso/mdf.
Simon Benson is 20 jaar beeldend kunstenaar, op de ART Amsterdam 2009 worden naast recente tekeningen en tekstwerken, bewerkte tekeningen 1989-2009 getoond.
Meer over Simon Benson
Simon Benson, "No Resting Place_ Judgement", 2008, potlood / papier, 0.50 x 0.40 m.
Simon Benson, "Aus Unruhigen Träumen Erwachend", 2009, grafiet/papier [tekst uitgesneden], 1.40 x 1 m.
Simon Benson, "Aus Unruhigen Träumen Erwachend", 2009, gesso/mdf, 32,5 x 32,5 cm. opl. 3
Simon Benson, schets voor ART Amsterdam 2009: met links "Aus Unruhigen Träumen Erwachend", 2009, grafiet/papier, 1.40 x 1 m. en rechts potloodtekeningen op papier, A4 en A3, 1988-2009: "Die Verwandlung. Drawings on drawings of around twenty years ago".
Simon Benson, z.t., ca. 1998 en 2009 ["Unruhe"], A4, potlood op paier.
Simon Benson, "Do You Still Fall Asleep In One World And Wake Up In Another", 2009, wandobject, mdf / gesso, 32,5 x 32,5 cm.
Simon Benson, drie tekeningen: From: The Psychology Of Water, 2008-2009, potlood / papier, elk 1 x 1.40 m
Simon Benson, "Untitled Book", 2008, grafiet op papier, 1 x 2.80 m. [met teksten]
Simon Benson, "The Book of First Things", 2008, potlood op papier, 0.50 x 1 m.
Simon Benson, "...[mus]...., 2000, potlood op papier, 9.5 x 12 cm.
Simon Benson, "Are You Still Compelled To Make Lists (Purgatorio)", 2006, potlood/papier, 0.35 x 1 m.
Simon Benson, "Are You Still Compelled To Make Lists (Trees)", 2006, potlood/papier, 0.35 x 1 m.
Simon Benson, "(Singing) Bird", 2007, potlood/papier, 0.40 x 0.30 m.
Simon Benson, '(Seen From Above) A Fragment of Siena', 2007, 0.30 x 0.30 cm.
Simon Benson, '(Seen From Above) Siena', 2006, potlood/papier, 0.35 x 45 cm.
Simon Benson, '(Seen From Above) Lucca.', 2006, potlood/papier, 0.35 x 40 cm.
Simon Benson, "The Remembering", 2005, potlood en grafiet op papier, I en II, elk 1.50 x 1 m.
Simon Benson, "SEHNSUCHT", 2005, aluminium en brons, 9 delen, ca. 0.17 x 1.75 m.
Simon Benson, "Do You Still Build Your House Out Of Song", 2005, potlood op papier, 0.45 x 0.35 m.
Simon Benson, opname blok van 40 tekeningen, gemaakt in de periode na de Art Rotterdam, februari 2005 tot september 2005, op de expositie in PHŒBUS•Rotterdam "Do You Still Build Your House Out Of Song" september 2005, elke tekening potlood op papier, 45 x 35 cm.
Simon Benson, "TOBEBORNANDBORNAGAIN", tekstwerk in gesso op mdf, 2005, elke letter h. 10 x dikte 3 cm., zoals opgehangen 1.70 x 1.30 m.
Simon Benson, "Do You (Still) Dream Things Into Existence", 2005, potlood op papier, 1 x 0.70- m.
Simon Benson, "Do Do You (Still) Want Want To Speak Speak (With) (Someone) (Someone) (Else's) (Voice)
Simon Benson, 'The Unsaid (3)', 2005, potlood op papier, 45 x 35 cm.
Simon Benson, voorbeeld van tekstwerk in tuin, opstelling 2000, galerie De Vierde Dimensie, Plasmolen
Simon Benson,'Does The Dog Still Bark All Night Long And Does There Barking Still Become A Part Of Your Dreams', 2005, potlood op papier, 45 x 35 cm.
Simon Benson, Do You Still Fall Asleep In One World And Wake Up In Another. From (Human)(Nature), 2001, tekening potlood/papier, 40 x 50 cm
Simon Benson, Liebesbaum. From: Tuin Der Lusten Block (Human)(Nature), 2001, tekening potlood/papier, A4.
Simon Benson, Tuin Der Lusten - Block (Human)(Nature), 2001.
Simon Benson, The Self-Carrying. From Der Tanz (Purgatorio), 1999, tekening potlood/papier, 43 x 35 cm.
Simon Benson, zonder titel 2, 2001, potlood/papier, A4.
Simon Benson, Ecstasy, 1999.mdf/gesso, 6,3 x 33 x 3,8 cm.
Simon Benson, ontwerp voor gevel PHŒBUS•Rotterdam
Simon Benson, You Showed Me Something But I Couldn't See What It Was. From (Human)(Nature), 2001. Installatie PHŒBUS•Rotterdam. mdf/gesso. 3.50 x 12.50 m.
Simon Benson, tekeningen in zijn expositie 2003: "Sometimes I See As If Seeing Was Hunger And Sometimes I Close My Eyes"; samen met Pjotr Müller, sculptuur "Het Allegorisch Werk"
Simon Benson, "Do You (Still) Think You Can See Things That Cannot Be Seen", 2003, 43 x 35 cm., potlood op papier.
Simon Benson, tekening potlood op computerprint, 2002, A4 (collectie Teylers Museum, Haarlem)
Simon Benson, tekening potlood op computerprint, 2002/2003, A4.
Simon Benson, tekening negen maal tekening potlood (en collage) op computerprint, 2002/2003, elk A4.